پایگاه اطلاع رسانی حوزه دو بسیج دانش آموزی برادران سپاه ناحیه کرمانشاه

بسیج دانش آموزی نیاز امروز مراکز آموزشی است.مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی حوزه دو بسیج دانش آموزی برادران سپاه ناحیه کرمانشاه

بسیج دانش آموزی نیاز امروز مراکز آموزشی است.مقام معظم رهبری

آخرین نظرات

۲۰ مطلب در بهمن ۱۳۹۳ ثبت شده است

ثبت نام آزمون آیه های تمدن آغاز گردید

خبرنگارافتخاری حوزه دو | سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۱۷ ب.ظ

1) ثبت نام
طرح آیه های
تمدن به صورت حضوری از طریق یکی
از آدرس های
زیر صورت می گیرد:
الف) کلیه واحدهای بسیج دانش آموزی
سراسر کشور
ب)مدیر یا معاونین مدرسه محل تحصیل
ج) کلیه حوزه های
بسیج دانش آموزی
سراسر کشور
2) تکمیل فرم درخواست شرکت در آزمون فرم را از مسئولین
محل تحصیل یا پایگاه www.beest.ir و سایت آیه های تمدن
www.azmoon.ir دریافت نمایید.
3) هزینه ی
ثبت نام
برای آزمون مبنا ) ششم ابتدایی( 000 / 60 ریال
می باشد.
نحوه ی
پرداخت به صورت
نقدی و به هنگام ثبت نام
از فرد
دریافت می گردد.
آزمون ورودی )مبنا( طرح آیه های
تمدن
دانش آموزانی
که در طرح آیه های
تمدن ثبت نام
می نمایند،
در یک آزمون ورودی شرکت داده می شوند
و افرادی که تراز و
رتبه ی
حدنصاب را کسب نمایند و به شرط این که شرایط علمی و
عمومی را از دست ندهند به مدت شش سال بورسیه می شوند
تا
از خدمات آموزشی رایگان بهره مند
شوند. گروه الف


دانش آموزانی
که رتبه و تراز لازم را کسب نمیکنند
در صورت
تمایل میتوانند
با پرداخت بخشی از هزینه ها
از خدمات آموزشی
طرح که با تخفیف ویژه به این دانش آموزان
ارائه می گردد
استفاده نمایند.گروه ب

آزمون ورودی- آزمون مبنا-  برای پایه ششم ابتدایی در تاریخ
1394/2/3 به طور
همزمان در سراسر کشور برگزار می گردد
دریافت اطلاعات بیشتر

  • خبرنگارافتخاری حوزه دو
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با نمایندگان اقلیت‌های مذهبی کشور در مجلس، با تکید بر این که تعرض به غیرمسلمان ها در جمهوری اسلامی ایران هیچ سابقه ای ندارد، از آنان خواستند رواداری جمهوری اسلامی را نسبت به غیر مسلمان‌ها در خارج منعکس کنند


  • خبرنگارافتخاری حوزه دو

شکوه راهپیمایی 22 بهمن به روایت تصویر

خبرنگارافتخاری حوزه دو | چهارشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۳، ۰۱:۱۴ ب.ظ

  • خبرنگارافتخاری حوزه دو

برگزاری نشست اولیا و مربیان با موضوع آسیب های ماهواره درهنرستان آیت الله نجومی

خبرنگارافتخاری حوزه دو | سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۱۵ ق.ظ



به مناسبت نهمین روز از دهه مبارک فجر نشست اولیا و مربیان در واحد مقاومت آیت الله نجومی با حضور اولیا و مربیان دانش آموزان و با سخنرانی مربی سیاسی جناب آقای موسوی برگزار گردید.

ایشان ضمن تاکید بر اینکه خانواده ها باید بیشتر نسبت به رفتار و کردار و اعمال فرزندان خود کنترل بیشتری داشته باشند . نسبت به استفاده بیشتر خانواده های ایرانی و مخصوصا کرمانشاهی از ماهواره در کانون خانواده خود هشدار داده و به آسیب های این وسیله و تهاجم فرهنگی غرب از طریق برنامه های فیلم و سریال خانوادگی جهت تهاجم به فرهنگ ایرانی اسلامی خانواده ها تاکید نمودند.

در پایان اولیا و مربیان با طرح سئوالات خود از ایشان جواب لازم از طرف این مربی به آنها داده شد.


  • خبرنگارافتخاری حوزه دو
  • خبرنگارافتخاری حوزه دو

برپایی نمایشگاه دجال واره و کتاب با موضوع انقلاب در دبیرستان شهید دستغیب

خبرنگارافتخاری حوزه دو | يكشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۰۳:۰۲ ب.ظ




بمناسبت دهه مبارک فجر نمایشگاهی با موضوع دجال واره و نمایشگاه کتاب انقلاب در واحد مقاومت پیشگام شهید دستغیب برگزار گردیده است، علاقه مندان جهت بازدید می توانند همه روز تا پایان دهه مبارک فجر از ساعت 8 صبح الی 12 از این نمایشگاه دیدن نمایند.
آدرس : خیابان راهنمایی و رانندگی دبیرستان شهید دستغیب جنب حوزه 4 شهری امام سجاد (ع)
  • خبرنگارافتخاری حوزه دو
  • خبرنگارافتخاری حوزه دو

دیدار با خانواده جانباز دوران دفاع به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی

خبرنگارافتخاری حوزه دو | پنجشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۳، ۰۶:۴۹ ب.ظ

همتی  معاونت آموزش ابتدایی آموزش وپرورش ناحیه دو به همراه کارشناسان امور شاهد و ایثارگران و روابط عمومی و نیز مسئولین آموزشگاه شاهد امام باقر(ع) این ناحیه با حضور در منزل جهانبخش کرمی (جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس) با خانواده ایشان دیدار کردند.

در این دیدار کرمی (جانباز و آزاده ) از خاطرات دوران دفاع مقدس گفت و از حضور مسئولین آموزش وپرورش در منزل خانواده های شهدا ، جانبازان و ایثارگران تشکر کرد.

در پایان این دیدار  پسندیده  مدیر آموزشگاه شاهد امام باقر(ع) ضمن عرض تبریک به مناسب فرارسیدن ایام الله دهه فجر با اهداء لوح تقدیر و هدیه به رسم یادبود، با آرزوی توفیق و سلامتی برای خانواده های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران، یاد وخاطره شهدا و امام شهدا(ره) را گرامی داشت.


منبع خبر :   روابط عمومی ناحیه دو


  • خبرنگارافتخاری حوزه دو

دیدار با خانواده جانباز دوران دفاع به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر

خبرنگارافتخاری حوزه دو | پنجشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۳، ۰۶:۴۵ ب.ظ

فرشادفر مدیر ناحیه دو به همراه معاونت پرورشی و مسئولین واحدهای امور شاهد و ایثارگران و روابط عمومی این ناحیه با حضور در منزل هوشنگ آزادی (جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس) با خانواده ایشان به ویژه فرزندانش که در آموزشگاههای این ناحیه مشغول به تحصیل هستند، دیدار کردند.

مدیر  ناحیه دو ضمن عرض تبریک به مناسب فرارسیدن ایام الله دهه فجر و با گرامیداشت یاد وخاطره شهدا و امام راحل شهدا، از جانفشانی های شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تجلیل کرد. در این دیدار آزادی (جانباز و آزاده ) از خاطرات دوران دفاع مقدس گفت و اظهار امیدواری کرد که نوجوانان و جوانان هم  راه انقلاب و اسلام را طی کنند؛ همچنین  حجت الاسلام خسروی معاونت پرورشی ناحیه دو با تقدیر از رشادت های شهدا و جانبازان، خدمت به خانواده های این عزیزان را یک تکلیف الهی با اجری عظیم دانست.

در پایان این دیدار، مدیریت ناحیه با اهداء لوح تقدیر و هدیه به رسم یادبود، با آرزوی توفیق برای مقام معظم رهبری و دولت تدبیروامید و سلامتی برای خانواده های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران، مجدداً فرارسیدن ایام دهه فجر را تبریک گفت.




  • خبرنگارافتخاری حوزه دو

غبارروبی ،عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدا

خبرنگارافتخاری حوزه دو | پنجشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۰۹ ب.ظ

همزمان با سراسر کشور در پنجمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی دانش آموزان بسیجی  و شورای بسیج دانش آموزی ناحیه 2 کرمانشاه در مراسم غباروبی ، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا شرکت نمودند.


  • خبرنگارافتخاری حوزه دو

برگزاری مسایقه علمی امیدان بسیج دانش آموزی

خبرنگارافتخاری حوزه دو | پنجشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵ ق.ظ


همزمان باسراسرکشور درپنجمین روز ازدهه مبارک فجرآزمون علمی امیدان بسیج دانش آموزی بین 283نفرازدانش آموزان پایه های چهارم و پنجم وششم  ناحیه 2 کرمانشاه برگزارگردید.

این آزمون جهت تقویت بنیه علمی دانش آموزان برگزار شده که در نهایت به نفرات رتبه برتر جوایزنفیسی اهدا خواهد شد.



  • خبرنگارافتخاری حوزه دو

برگزاری نمایشگاه عکس وکتاب دردبیرستان ابن سینا

خبرنگارافتخاری حوزه دو | چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۵۰ ق.ظ

درچهارمین روز ازدهه مبارک فجر دردبیرستان ابن سینانمایشگاه عکس وکتاب باموضوع پیروزی انقلاب اسلامی برگزارگردید.

  • خبرنگارافتخاری حوزه دو
  • خبرنگارافتخاری حوزه دو

برگزاری نشست اولیا و مربیان با موضوع آسیب های ماهواره

خبرنگارافتخاری حوزه دو | دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۲۰ ب.ظ



به مناسبت دومین روز از دهه مبارک فجر نشست اولیا و مربیان در واحد مقاومت شهید کشوری با حضور اولیا و مربیان دانش آموزان و با سخنرانی مربی سیاسی جناب آقای موسوی برگزار گردید.

ایشان ضمن تاکید بر اینکه خانواده ها باید بیشتر نسبت به رفتار و کردار و اعمال فرزندان خود کنترل بیشتری داشته باشند . نسبت به استفاده بیشتر خانواده های ایرانی و مخصوصا کرمانشاهی از ماهواره در کانون خانواده خود هشدار داده و به آسیب های این وسیله و تهاجم فرهنگی غرب از طریق برنامه های فیلم و سریال خانوادگی جهت تهاجم به فرهنگ ایرانی اسلامی خانواده ها تاکید نمودند.

در پایان اولیا و مربیان با طرح سئوالات خود از ایشان جواب لازم از طرف این مربی به آنها داده شد.

  • خبرنگارافتخاری حوزه دو

برگزاری مسابقات نقاشی و روزنامه دیواری در دهه فجر در سطح واحدهای امیدان

خبرنگارافتخاری حوزه دو | دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۵۴ ق.ظ


بمناسبت دهه مبارک فجر در سطح واحدهای امیدان آموزش و پرورش ناحیه 2 کرمانشاه  مسابقه روزنامه دیواری و نقاشی با موضوع امام و رهبری  برگزار گردید، در این مسابقات به نفرات برگزیده و برتر به رسم یادبود جوایزی اهدا گردید.
ضمنا بهمین مناسبت به کسانی که نام آنها روح الله بوده جوایزی اهدا گردید

  • خبرنگارافتخاری حوزه دو

آغاز برنامه های سی و هفتمین سالگرد دهه مبارک فجر

خبرنگارافتخاری حوزه دو | يكشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۰۱:۴۱ ب.ظ


همزمان با سراسر کشور برنامه های گرامیداشت سی و هفتمین سال انقلاب اسلامی با صدا در آوردن زنگ انقلاب در 80 واحد مقاومت آموزشگاههای سطح ناحیه 2 کرمانشاه  آغاز گردید.

  • خبرنگارافتخاری حوزه دو

فجر انقلاب ، دمیدن خورشید استقلال و آزادی است

خبرنگارافتخاری حوزه دو | شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۰۹ ق.ظ

به دنبال گسترش قیام مردمی، امام قدس سره در پیامی عزم خود را مبنی بر بازگشت به ایران اعلام می دارد. بختیار که با حمایت امریکا و به عنوان یک چهره ی ملی قصد مهار انقلاب و خاموش کردن شعله های قیام را دارد، خود را در این امر ناتوان می یابد و می کوشد که با قانونی جلوه دادن دولت خود، قیام مردم را سرکوب نماید. مخالفت خود را با بازگشت امام قدس سره اعلام، و دستور بسته شدن فرودگاه های کشور را می دهد. در پی انتشار این دستور مردم خشمگین، به خیابان ها ریخته  و با تحصن و شعارهای کوبنده دولت بختیار را مخاطب قرار می دهند.

پس از پانزده سال دوری از وطن درمیان استقبال پرشور مردم قدم به خاک این سرزمین گذاشت ، پانزده سالی که به خاطر خروشیدن بر استبداد و طاغوت و به خاطر بر زبان جاری کردن حقیقت به عراق ، ترکیه و  فرانسه تبعید شد .

پس از یکصد و هفده روز توقف امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو، امام خمینی (ره) ساعت سه و سی دقیقه به وقت تهران به سوی تهران حرکت کردند .

حاشیه های روزی که امام آمد . . .

حضرت امام به هنگام خروج از فرانسه با ارسال پیامی خطاب به مردم فرانسه، ضمن اظهار تشکر از آنها خداحافظی کردند.

ایشان پس از اقامه نماز در کف هواپیما، روی دو پتو با آرامش خوابیدند ، این در حالی بود که همه علاقمندان، دوستداران و نزدیکان ایشان، نگران انجام این پرواز بودند. خطر انهدام هواپیما و یا ربودن آن در آسمان چیزی بود که همه را تا لحظه فرود آن در فرودگاه تهران، نگران ساخته بود.

 

در هواپیما دویست نفر امام را همراهی می کردند که پنجاه تن  از آنان همراهان و هواداران و نزدیکان امام خمینی و ۱۵۰ نفر دیگر از خبرنگاران بودند .

راس ساعت نه و سی و هفت دقیقه و سی ثانیه امام در میان حلقه گروه منتخب استقبال کنندگان از پله های هواپیما فرود آمدند .

خمینی ای امام  . . .

با ورود حضرت امام به سالن فرودگاه، فریاد «الله اکبر» سالن فرودگاه را به لرزه در آورد. استقبال کنندگان  با خواندن سرود «خمینی ای امام»، اشک‌های مشتاقان را بر گونه‌هایشان جاری کردند.

پاسخ امام به عواطف یک میهن

حضرت امام طی بیاناتی در فرودگاه تهران گفتند: من از عواطف طبقات مختلف ملت تشکر می‌کنم. عواطف ملت ایران به دوش من بارگرانی است که نمی‌توانم جبران کنم.

ایشان ضمن اشاره به اینکه طرد شاه از کشور قدم اول پیروزی بود، همگان را به وحدت کلمه و ادامه مبارزه تا قطع کامل ریشه‌های فساد ترغیب کردند.ایشان سپس از آنجا عازم بهشت زهرا شدند.

با وجود سرمای زمستان، شب پیش از ورود امام ، بسیاری از مردم مشتاق ، در مسیر حرکت ایشان خوابیده بودند .

هنگام ورود امام خمینی به مدت بیست دقیقه مراسم استقبال توسط تلویزیون  ایران به طور زنده پخش شد ، اما ناگهان عکس شاه بر روی صفحه تلویزیون ظاهر و برنامه قطع شد .

در حالی که مراسم ورود حضرت امام به طور مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد، نظامیان با یورش به این سازمان از ادامه پخش آن ممانعت کردند.

عده‌ای از مردم با قطع جریان پخش مستقیم ورود حضرت امام از تلویزیون به علت هجوم مأمورین نظامی، از عصبانیت تلویزیون‌های خود را به خیابان پرت کردند.

  • خبرنگارافتخاری حوزه دو

برگزاری اولین جلسه ستاد دهه فجر آموزش وپرورش ناحیه دو

خبرنگارافتخاری حوزه دو | چهارشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۳، ۰۶:۳۹ ب.ظ


اولین جلسه ستاد دهه فجر آموزش وپرورش ناحیه دو و کمیته اجرایی بسیج دانش آموزی روز سه شنبه مورخ 7 بهمن 93 باحضور مدیر ناحیه و سایر اعضاء در محل سالن جلسات این اداره برگزار شد. در این جلسه ابتدا فرشادفر مدیر ناحیه دو ضمن گرامیداشت یاد امام (ره) و شهدای انقلاب و نیز با اشاره به برنامه های دولت تدبیر و امید در این زمینه بیان داشت: ما باید ماهیت اصیل انقلاب و پیامهای آن را به درستی به دانش آموزان انتقال دهیم چرا که هدف آن حفظ ارزشهای معنوی با حمایت های مردمی بود، وی همچنین اظهار داشت ما به عنوان سیاست گذار برنامه های دهه مبارک فجر در سطح ناحیه وظیفه داریم ضمن رعایت صرفه جویی در هزینه ها ، برنامه های پیش بینی شده در این راستا را با بهترین کیفیت اجرا کنیم. در ادامه جلسه حجت الاسلام خسروی معاونت پرورشی ناحیه دو با اشاره به نعمت بزرگ انقلاب برای مردم ایران و لزوم حفظ و نشر این ارزشهای معنوی ، برخی از برنامه های پیش بینی شده با محوریت دانش آموزان در این ایام را به شرح زیر عنوان کرد: - برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری - برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با دانش آموزان - دیدار با خانواده های معزز شهدا - غبارروبی مزار مطهر شهدا - آزین بندی اداره و مدارس تابعه - و غیره . . .
منبع خبر :   روابط عمومی ناحیه دو

  • خبرنگارافتخاری حوزه دو

تاثیر برنامه‌های ماهواره‌ای بر نوجوانان

خبرنگارافتخاری حوزه دو | سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۵۷ ق.ظ
اِنَّما قَلبُ الحَدَثِ کَا لاَرضِ الخالِیَةِ ما اُلقِیَ فیها مِن شَیئٍ قَبِلَتهُ.
دل نوجوان مانند زمین آماده است که هر بذری در آن افشانده شود می‌پذیرد.
امام علی (ع) – نامه ۳۱ نهج البلاغه
 

از دیدگاه روان شناسی ، نوجوانی یکی از بحرانی ترین و حساس ترین دوره های زندگی انسان به حساب می‌آید. این دوران که طبق یکی از نظریه های روان شناسی، سنین ۱۲ تا ۱۶ سالگی را در بر می‌گیرد، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و سرنوشت آینده خوب فرد با تصمیمات درست و منطقی و همچنین سرنوشت آینده بد و نا به هنجار فرد با تصمیمات و عملکردهای نادرست و غیر اصولی این دوره گره خورده است. در مرحله نوجوانی، یک سلسله تغییرات اساسی و مهم در دستگاه روانی ایجاد شده و بر اساس آن، انسان توانایی درک و تحلیل مسائل انتزاعی را پیدا می‌کند . بخش عمده ای از رشد روانی و عاطفی فرد ، جامعه پذیری و تمرین نقش ها نیز در این دوران حادث می‌شود که اهمیت غیر قابل اغماضی در شکل گیری هویت فرد دارد . امروزه  یکی از مهم ترین عوامل خارجی که بر شکل گیری هویت شخص تاثیر قابل ملاحظه ای دارد ، رسانه است . انسان قرن بیست و یکم بخش قابل ملاحظه ای از زمان بیداری خود را در کنار رسانه ها می‌گذراند ، با مخلوقات آن زندگی می‌کند ، از آن الگو می‌پذیرد و واقعیات زندگی خود را با آن منطبق می‌کند . رسانه ها انواع مختلفی دارند که شامل سینما ، اینترنت ، رادیو ، تلویزیون و شبکه های کابلی و ماهواره‌ای می‌شوند . موضوع بحث ما در این جا ، تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای که به صورت غیر قانونی و بدون نظارت دولت و دیگر دستگاه‌های نظارتی مورد استفاده خانواده ها قرار می‌گیرند ، بر شکل گیری هویت نوجوان ایرانی است .
بر اساس آمارها و گمانه زنی‌ها در حدود ۴۰ درصد از خانواده‌های ایرانی به تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای می‌نشینند .

آسیب‌هایی که از تماشای برنامه‌های ماهواره توسط نوجوانان ، آینده جامعه را تهدید می‌کند ما را بر آن می‌دارد که در فکر چاره ای برای این موضوع باشیم . آسیب هایی از جنس :
۱٫   مساله تعارض نظام ارزش‌ها : همان طور که پیش از این ذکر آن رفت ، دوره نوجوانی ، دوره آشنایی با ارزش ها و تمرین نقش هاست . تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای ولی معیارها و هنجارهایی متفاوت با جامعه اسلامی ما را عرضه می‌کند . و سردرگمی ناشی از این موضوع با شدت بیشتری دامن گیر نوجوانان بی تجربه خواهد شد تا بزرگسالان .
۲٫   نا به هنجاری های اخلاقی : محتوای نادرست برنامه های ماهواره‌ای می‌تواند هم باعث ایجاد مسائلی چون  خشونت طلبی ، دیگر آزاری و گوشه گیری شود و هم همان طور که در بالا آمد ، بسیاری از ضد ارزش های جامعه ما را به عنوان رفتاری معمول در نهاد شخص پایدار کند ، مسائلی مانند مصرف نوشیدنی های الکلی و ….
۳٫   از دیگر آثار سوء مشاهده‌ی برنامه های ماهواره ها می‌تواند سوق دادن زودرس نوجوان به سوی زندگی بزرگسالی و ایجاد عقده های روانی و شکل گیری ناقص شخصیت نوجوان باشد.
۴٫   افراط در تماشای برنامه‌‎های ماهواره‌ای منجر به کم تحرکی ، کاهش زمان خواب ، کاهش میزان مطالعه و افت تحصیلی و ایجاد ناراحتی‌های عصبی و کاهش تمرکز خواهد شد .

  • خبرنگارافتخاری حوزه دو

تاثیر ماهواره بر تربیت کودکان و نسل آینده

خبرنگارافتخاری حوزه دو | دوشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۳۸ ق.ظ

مخاطبان پیامهایی که توسط رسانه‎ها و در ابعاد مختلف رد و بدل میشود افراد و گروههایی در سطوح مختلف فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی اند که گاه در مسافتهای طولانی و دور از هم در سراسر جهان زندگی میکنند.

یکی از برنامه ها و سیاست های جهان غرب برای مبارزه با باورهای دینی و از بین بردن نگاه تقوایی در جامعه ، طراحی رسانه در عرصه بین الملل و ایجاد یک فضای مخرب بین افراد است.برنامه ریزی جهان غرب در جهت هویت زدایی ، دین زدایی ، خانواده ستیزی و خانواده گریزی است و بر اساس این محورها به تولید فیلم و برنامه می پردازند. نگاه اساسی فیلم هایی که توسط رسانه های غربی تولید و از طریق ماهواره به طور رایگان در اختیار خانواده ها قرار می گیرد از میان بردن نگاه عفیفانه مرد و زن در خانواده است.آنها تلاش می کنند تا زیور عفاف را به عنوان یک عامل مخرب جلوه دهند و تعهد و پایداری افراد خانواده را نسبت به هم از میان ببرند.‏

شبکه های ماهواره ای تلاش می کنند با نابودی شخصیت زن مسلمان ، خانواده ها را فروپاشیده و نسلی بی بند و بار را برای آینده پرورش دهند. هدف اصلی فیلم ها و سریال های ماهواره زدودن تقوا ، حیا ، شرم ، وفاداری ، تعهد و حس مسئولیت در خانواده ها است.هم اکنون گفتمان اقناعی به صورت نفوذ از طریق رسانه ها بر جهان حاکم است و تبلیغات سوء طرز تفکر افراد را مورد نفوذ قرار داده و از توجه به عقلانیت بازمی دارد.

امروز یکی از کارکردهای منفی رسانه ها با توجه به کثرت و قدرت آنها سلب تفکر از افراد است و اگر قرار باشد افراد به طور دائم این برنامه ها را مشاهده کنند ناخودآگاه از مسیر صحیح خارج و به اعتقادات خود بی توجه می شوند. ‏برنامه های نامناسب ماهواره به دنبال ترویج احساس آزادی مطلق و یا همان لیبرالیسم جنسی هستند؛ لیبرالیسم جنسی به دنبال ایجاد آزادی برای روابط جنسی مطلق بوده که هدف غرب اشاعه این فرهنگ است که از دستاوردهای اومانیسم محسوب می شود.نمونه بارز ترویج مفاسد دینی ، عفاف زدایی و ایجاد حس رقابت زن و شوهر نسبت به یکدیگر است یعنی آنها به جای اینکه انیس و مونس هم باشند به صورت رقیب یکدیگر نمایش داده می شوند و نسبت به هم وفاداری ، تعهد و پایبندی ندارند.

برنامه های ماهواره ای به زنان و جوانان توجه ویژه ای دارند.آنها در تلاش هستند تا با نابودی شخصیت مطلوب زن مسلمان خانواده ها را فروپاشانده و نسلی بی بند و بار را برای آینده پرورش دهند.مشاهده دائم برنامه های نامناسب ماهواره افراد را دچار حالت مسخ شدگی و از دست رفتن عقلانیت می کند و خانواده های تحت الشعاع این برنامه ها از مسیر اصلی تربیتی خود که ریشه در مکتب اسلام دارد فاصله می گیرند.شبکه های ماهواره ای شبهاتی را در ذهن مخاطبان ایجاد می کنند.این شبکه ها شبهاتی را مطرح می کنند که زنان یا جوانان با سطح دانش خود قادر به پاسخگویی آن نیستند و باید مراحل طولانی را برای دریافت پاسخ و رفع این شبهه طی کنند.تبلیغات سوء شبکه های ماهواره ای اثرات مخربی در اعتقادات ، تفکرات ، شخصیت و تربیت خانواده ها و بویژه زنان و جوانان دارند و افراد را از تفکرات و اعتقادات صحیح خود جدا می کنند. تمام هدف این برنامه ها نابودی سلامت فکر و رفتار افراد است.

امروزه کودکان از سن کم ، با رسانه‌های گروهی بزرگ می‌شوند و دوران کودکی‌شان ، یک «کودکی همراه با رسانه‌های گروهی» می‌باشد. والدین هم باید با این واقعیت کنار بیایند و به این ترتیب ، مشخص می‌شود که آنان به تنهایی ، نفوذی بر آنچه کودکان از طریق رسانه‌ها با آن مواجه می‌شوند ، ندارند.

از سنین کم ، محیط اجتماعی نقش عمده‌ای را بازی می‌کند. کودکان در خانواده ، استفاده از رسانه‌های گروهی را به همان طریقی می‌آموزند که لباس بر تن کردن یا دندان شستن را یاد می‌گیرند. دقیقا در مورد تماشای تلویزیون نیز عادات بعدی آنان ، بستگی به چگونگی استفاده‌ی والدین ، خواهران و برادران از آن دارد.

پیدایش فن سینما در ابتدای قرن بیستم ، ظهور رسانه های بی سیم نظیر رادیو و سپس تلویزیون ، تولید و انتشار نوارهای ویدئویی و راهیابی آن به خانه ها در دهه های آخر قرن گذشته و از همه مهمتر همگانی شدن و امکان دسترسی آسان همگان بدانها و هم اکنون پدیده شگفت انگیز ماهواره و شبکه های اینترنت، از مظاهر تحول این در صنعت ، عصر حاضر بوده است ، که انسان تمام آنها را برای رسیدن به مقاصد مختلفی نظیر اطلاع رسانی ، تعلیم و تربیت ، اندیشه پروری (فرهنگسازی) هدایت و راهنمایی ، افزایش آگاهی‎های اجتماعی و… به کار گرفته و می گیرد.البته در همه این اهداف نیز هدفهای تربیتی نهفته است.

چگونگی پذیرش و استقبال مردم و نیز تحت تأثیر واقع شدن هر کدام از آنها از این ابزار و وسایل متفاوت است ؛ زیرا استقبال مردم ، متأثر از عوامل گوناگونی نظیر ، اندوخته ها و یافته های فرد ، دیدگاهها ، اعتقادات و ارزشها و… است.

هر اندازه که رسانه ها به بهترین شکل به کار گرفته شوند ، منافع و فواید آن در زمینه کمک به رشد صحیح و سالم افراد و نیز سازگاری او با جامعه و تحول و پیشرفت صحیح آن جامعه به سوی کمال مطلوب ، بیشتر خواهد بود .

نظر به این که از طرفی حوزه های معرفتی و علمی بسیار وسیع بوده و دارای سرعت چشم گیری از پیشرفت در زمینه های مختلف می باشد و به کارگیری صرف روشهای تقلیدی و نقل و انتقال معارف توسط نظام رسمی تعلیم و تربیت ، مؤثر  نبوده و  بر تمام ابعاد و جوانب امر پوشش کافی ندارد و از طرف دیگر ، استفاده و بهره بردن از دستگاههای اطلاع رسانی و رسانه های گروهی آسان است و دارای توان بالا و امکانات وسیعی در جهت انتشار بین گروههای  مختلف مردم  می‎باشد، بنابر این کمک گرفتن از دستگاههای اطلاع رسانی و رسانه ها برای استحکام بخشیدن به فرایند تعلیم و تربیت و تعمیق آن در زمینه های مختلف و حوزه های علمی ، فنی و ادبی در خارج از مدرسه بیش از پیش ضروری است.

پیامهایی که توسط رسانه ها رد و بدل می شود در ابعاد مختلف سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، نظامی ، فرهنگی و… است . مخاطبان این پیامها افراد و گروههایی در سطوح  مختلف فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی اند که گاه در مسافتهای طولانی و دور از هم در سراسر جهان پراکنده اند.

مستر همفر جاسوس انگلیسی می نویسد:

زنان آنان دارای حجاب محکم هستند که نفوذ فساد در میانشان ممکن نیست به هر وسیله ای که شده باید زن مسلمان را از حجاب اسلام خارج کرد و بی حجابی در بین مسلمانان رایج شود و ابتدا برای گول زدن آنها (برای این) که حجاب را کنار بگذارند باید به آنها تفهیم کرد که حجاب به صورت چادر و یا عبا مربوط به اسلام نیست!

  • خبرنگارافتخاری حوزه دو